پاستیل چقدر ارزش تغذیه ای دارد؟


در حالی که پاستیل ممکن است میل شما را برای شیرینی ها از بین ببرند، آنها به اندازه کافی نیازهای تغذیه ای تان را برآورده نمی کنند. مانند بسیاری از آبنبات های دیگر، پاستیل ها با شکر و مواد دیگر درست می شوند . اگر میخواهید پاستیل بخورید، این کار را به صورت اعتدال و نه به عنوان یک عادت روزانه برای کنترل مصرف کالری انجام دهید.

چربی

پاستیل های معمولی خالص بدون چربی هستند . پاستیل های شبیه شکلات، حاوی ۶ گرم چربی، در هر ۵۰ گرم هستند. مصرف ۴ گرم از این چربی اشباع شده است. در حالی که چربی اشباع نشده از لحاظ کلسترول مفید است و باید در رژیم غذایی قرار گیرد، چربی اشباع شده بیش از حد مضر است.

پروتئین

بر خلاف برخی از آب نبات های دیگر، پاستیل ها حاوی چند گرم پروتئین به دلیل محتوای ژلاتین هستند . پاستیل ها، به عنوان مثال، دارای ۳ گرم پروتئین در ۱۵ قطعه یا حدود ۵ درصد کل پروتئین در ۱۵۰ گرم هستند. برای نیاز روزانه مصرف پروتئین از لحاظ جلوگیری از زیاد خوردن مهم است، زیرا آن مواد غذایی را در معده نگه می دارد و احساس پر بودن به فرد می دهد . اما مقدار پروتئین موجود در پاستیل ها کمتر از سایر مواد غذایی مانند ماست است.

کربوهیدرات ها

اکثر کالری ها پاستیل ها از کربوهیدرات ها می آیند . به عنوان مثال، پاستیل های شکلاتی، ۲۷ گرم کربوهیدرات در ۵۰ گرم یا حدود ۹ درصد ارزش روزانه، بر اساس یک رژیم ۲۰۰۰ کالری را دارند. پاستیل های دیگر دارای کربوهیدرات های ساده هستند، پاستیل های شکلاتی دارای کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که در قالب نشاسته ها و فیبر یافت می شوند. کربوهیدراتهای ساده را در رژیم غذایی خود به نفع کربوهیدراتهای پیچیده برای هضم سالم کم کنید.

ویتامین ها و مواد معدنی

برخی از پاستیل ها حاوی هیچ ویتامین یا مواد معدنی نیستند. مابقی مانند پاستیل های شکلاتی، حاوی مقادیر بسیار کم هستند . این شامل ۴ درصد از ارزش روزانه کلسیم و ۲ درصد برای ویتامین A در ۵۰ گرم است. آنها همچنین مقدار کمی سدیم را با ۱ درصد ارزش روزانه دارند . ژلاتین در پاستیل ها به مقدار ویتامین یا مواد معدنی کمک قابل توجهی نمی کند.