فواید رابطه جنسی که احتمالا از آن‌ها بی خبرید!


رابطه زناشویی در بارداری رابطه زناشویی با تصویر همه چیز در مورد رابطه زناشویی قصد داریم در این مطلب در مورد فواید و مضرات رابطه زناشویی مطالبی را برای شما قرار دهیم ، می دانیم که رابطه زناشویی باعث می شود تا نیازهای زن و مرد رفع شود ، بهتر است در مورد این موضوع بیشتر بدانید ، در صورت تمایل با ما همراه باشید.

فواید رابطه زناشویی

رابطه جنسی منظم و مداوم باعث میشود نگاه شما جوان بماند. با اینکه این شعار زیاد شنیده میشود که زیبایی درونی است اما میتوان گفت افرادی که رابطه جنسی سه بار یا بیشتر در هفته را تجربه میکنند، نگاه و صورت جوانتری دارند.  زن هرچقدر تعداد معاشقه کمتری داشته باشد، میل و لذت جنسی او کمتر شده و مشکل تر ارضاء می شود، برعکس هرچه زنان از لحاظ جنسی بیشتر فعال باشند، علاقه آنها به معاشقه بیشتر خواهد بود.

شناخت فواید رابطه زناشویی

افزایش ایمنی

محققان دانشگاه ویلکس با ثبت چگونگی روابطه زناشویی ۱۱۲ همسر و بررسی میزان تولید بزاق در آنها دریافتند  رابطه زناشویی با همسر باعث افزایش سطوح آنتی‌بادی ایمونوگلوبین A در بدن می‌شود. این پادتن در پیشگیری از سرماخوردگی و برخی عفونت‌ها نقش مهمی دارد.

کاهش وزن

هر بار روابطه زناشویی با همسر، باعث مصرف ۸۵ کیلوکالری انرژی در بدن می‌شود و حتما می‌دانید که سوزاندن کالری مترادف است با کاهش وزن.

سلامت قلب

از دیگر فواید رابطه جنسی می توان از سلامتی قلب نام برد. تحقیق ۲۰ ساله دانشمندان انگلیسی نشان داده مردانی که در طول هفته دوبار یا بیشتر با همسرشان روابط زناشویی دارند، نسبت به مردانی که کمتر از یک بار در ماه چنین روابطی را با همسرشان برقرار می‌کنند، کمتر گرفتار حمله‌های مرگبار قلبی می‌شوند. این محققان باور عمومی تاثیر سوء رابطه زناشویی بر احتمال سکته قلبی را رد می‌کنند.

افزایش اعتماد به‌نفس

از دیگر فواید رابطه جنسی میتوان به ارتباطش با اعتماد به نفس اشاره کرد. محققان دانشگاه تگزاس می‌گویند فواید رابطه زناشویی تاثیر بسزایی بر اعتماد به‌نفس و احساس رضایت از خویشتن دارد. البته این یافته به معنی لزوم داشتن روابط زناشویی برای افزایش اعتماد به‌نفس نیست اما اگر فردی از نظر اعتماد به‌نفس مشکلی نداشته باشد، سلامت رابطه زناشویی او با همسرش تاثیر مثبتی بر ارتقای اعتماد به‌نفسش خواهد داشت.

افزایش صمیمیت

برقراری روابط زناشویی و رسیدن به اوج لذت جنسی، سطح هورمون اکسی‌توسین – که به هورمون محبت مشهور است- را افزایش می‌دهد. از فواید رابطه جنسی می توان گفت که همسران بعد از روابطه زناشویی احساس صمیمیت و اعتماد بیشتری به‌هم خواهند داشت. تحقیقات انجام شده روی ۵۹ زن نشان داده که سطح هورمون اکسی‌توسین آنها بعد از در آغوش گرفته‌شدن به وسیله همسرشان افزایش یافته است. سطح اکسی‌توسین بدن فرد با حس سخاوتمندی او هم رابطه مستقیمی دارد.

تقویت عضلات قاعده لگن

انقباض عضلات قاعده لگن زنان هنگام برقراری روابط زناشویی احساس رضایت بیشتری به آنها می‌دهد. این انقباض‌ها برای تقویت عضلات این ناحیه و بخصوص پیشگیری از ابتلا به بی‌اختیاری ادرار موثر است.

خواب راحت

اکسی‌توسین ترشح‌شده بعد از روابط زناشویی، باعث القای خواب می‌شود. از طرفی خواب راحت، آسوده و کافی آثار بسزایی بر سلامت عمومی بدن دارد از جمله وزن مناسب و میزان سالم فشارخون.

فواید رابطه جنسی و سلامت پوست

رابطه زناشویی ضمن افزایش گردش خون در بدن باعث بهبود اکسیژن‌رسانی به سلول‌های پوست می‌شود و درنتیجه به پوست ظاهری درخشان می‌بخشد. حتما خودتان متوجه این تغییر بعد از رابطه با همسرتان شده‌اید. در ضمن رابطه زناشویی با اثر افزایشی خود بر میزان کلاژن، ایجاد لکه‌ بر پوست و افتادگی آن را کاهش می‌دهد.

مضرات رابطه جنسی

نتایج تحقیقات نشان می دهند که اعتیاد جنسی یک اختلال روانی جدی است و باور این واقعیت، به مطالعات بیشتر، دست یابی به تکنیک های درمانی و پیشگیری در مورد افراد در معرض خطر می انجامد.

در تشخیص اعتیاد جنسی به عنوان یک اختلال روانی شرایطی در نظر گرفته می شود، از جمله اینکه فرد، رفتارهای جنسی، برانگیختگی و تمایلات جنسی شدید و تکرار شونده حداقل به مدت ۶ ماه داشته باشد و این حالت به دلیل عوامل خارجی مانند داروها، بیماری، سوء مصرف مواد و یا مشکلات روحی مربوط به اختلال دوقطبی، ایجاد نشده باشد.

معمولا واکنش این گونه افراد در برابر نوسانات خلقی، فعالیت جنسی است. به عنوان مثال این بیماران از روابط جنسی برای بهبود افسردگی و رفع استرس استفاده می کنند.

یکی دیگر از مشخصات این بیماران این است که برای کاهش یا توقف فعالیت جنسی خود تلاش می کنند اما موفق به انجام این کار نمی شوند. معمولا رفتارهای جنسی این افراد در روابط، شغل و سایر جنبه های مهم زندگی آنها اختلال ایجاد می کند.

مطالعات نشان می دهند که اعتیاد جنسی عواقب فردی و اجتماعی بسیاری به همراه دارد از جمله از دست دادن شغل، ابتلا به بیماری های مقاربتی، از دست دادن رابطه و زندگی مشترک و اختلال در فعالیت جنسی طبیعی و سالم.

اغلب این بیماران معتقدند که مشکل جنسی آنها قبل از ۱۸ سالگی و یا بین ۱۸ تا ۲۵ سالگی ایجاد شده است.

در افراد مبتلا به اعتیاد جنسی، سایر اختلالات جنسی از جمله خود ارضایی، افراط در تماشای فیلم ها و تصاویر مبتذل، هم جنس گرایی، رابطه جنسی از طریق تلفن و اینترنت، رابطه جنسی گروهی، ارتباط جنسی با افراد نامناسب و داشتن چندین شریک جنسی نیز مشاهده می شود.

متخصصان معتقدند که بسیاری از افراد سالم به طور طبیعی از رابطه جنسی برای مقابله با استرس و رسیدن به آرامش استفاده می کنند اما در بیماران مبتلا به اعتیاد جنسی این الگوی رفتاری، ثابت، تکرار شونده و خارج از کنترل بوده و تمایلات جنسی تمام زندگی فرد را تحت تاثیر قرار داده و بیمار در تغییر این الگو احساس ناتوانی می کند.