کاهش فشار خون با مواد غذایی + کاهش فشار خون با گیاهان دارویی

کاهش فشار خون در بارداری کاهش فشار خون با طب سنتی می خواهیم در این نوشته در مورد کاهش فشار خون با مواد غذایی و داروهای گیاهی مطالبی را برای شما آماده کنیم ، فشار خون را باید کنترل نمود ، روش های کنترل فشار خون در ادامه آمده است ، در صورت تمایل پیشنهاد می کنیم تا انتهای نوشته با سایت پزشکی داروینه همراه باشید.

کاهش فشار خون با مواد غذایی

در مورد کاهش فشار خون

برای اینکه بتوانید فشار خون خود را کاهش دهید باید عادت های سالمی مانند مدیریت استرس، تحرک و سیگار نکشیدن را داشته باشید. ولی علاوه بر این ها می توانید از ۷ گروه مواد غذایی استفاده کنید که در عرض ۱۵ روز باعث کاهش فشار خونتان می شود. برای اینکه این ۷ ماده غذایی را بشناسید با ما همراه شوید.

جوی دو سر:
سرشار از فیبر است ضمن این که بسیار کم سدیم بوده و چربی کمی دارد. بنابراین منجر به کاهش فشار خون می شود. بلغور جو را می‌توانید حتی به رژیم صبح گاهی‌تان نیز بیفزایید.

موز:
اگر روزی یک عدد موز بخورید، ۱۰۰ درصد میزان نیاز روزانه شما به پتاسیم تأمین می‌شود. پتاسیم برای حفظ سلامت کلیه‌ها ضروری است. همانطور که سدیم باعث افزایش التهاب و احتباس مایعات در بدن می‌شود، پتاسیم گردش خون را بهبود می‌بخشد و دارای اثر دیورتیک است.

ماست یونانی:
ماست یونانی حاوی دو ماده مغذی یعنی کلسیم و پروبیوتیک برای درمان فشار خون بالاست. کمبود کلسیم می‌تواند به طور موقت فشار خون را بالا ببرد. بنابراین مصرف منظم ماست به جلوگیری از این مشکل کمک می‌کند.

چغندر:
چغندر حاوی میزان بالایی از نیترات معدنی است. در بدن انسان، نیترات معدنی تبدیل به اکسید نیتریک می‌شود، که باعث شل شدن و اتساع عروق خونی می‌گردد. ایر سبزیجات برگ دار مانند کاهو و کلم هم دارای سطوح بالای این ترکیب هستند، که این ماده را از طریق ریشه‌های خود از خاک دریافت می‌کنند.

سیر:
تا قبل از این که سیر به عنوان عنصری برای پخت و پز به کار گرفته شود، از آن به مانند دارو استفاده می‌شد. سیر خرد شده در یونان باستان دارویی برای بهبود زخم و کاهش فشار خون بود. به همین ترتیب، مصرف سیر منجر به کاهش کلسترول آل دی آل می‌شود.

اسیدهای چرب امگا ۳:
روغن ماهی، آووکادو، روغن زیتون، بذر کتان و … منابع غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. مصرف این چربی‌ها برای حفظ سلامت قلب ضروری است ضمن این که به تقویت رگ‌های خونی و انعطاف پذیری آنها کمک می‌کند. مصرف این چربی‌ها برای بهبود گردش خون و کاهش فشار خون نیز مفید است. اسیدهای چرب امگا ۳ به نام اسید داکوزاگزائوئیک بخش مهمی از رژیم افراد مبتلا به پرفشاری خون است.

کاهو:
ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در این سبزی حتی بیشتر از اسفناج است. منیزیم، پتاسیم، و ویتامین سی موجود در کاهو منجر به کاهش فشار خون می‌شود.

دو راهکار دیگر برای کاهش فشار خون

۱. پیاده روی قدرتی
بیماران مبتلا به فشار خون که برای تناسب اندام پیاده روی تند و سریع می کنند فشار خونشان تا ۸ روی ۶ میلی متر جیوه کاهش پیدا می کند. ورزش کمک می کند که قلب به طور موثرتری از اکسیژن استفاده کنید بنابراین نیازی نیست که با فشار، خون را پمپاژ نماید.برای کاهش فشار خون سعی کنید بیشتر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه در روز ورزش های شدید *کاردیو  Cardio  انجام دهید. برای این که خود را به چالش بکشید سعی کنید سرعت یا فاصله را زیاد کنید.

*کاردیو  Cardio:هر فعالیتی که ضربان قلب شما را تا ۵۰ الی ۷۵٪ ماکسیمم ضربان قلبتان افزایش دهد، می‌تواند بعنوان کاردیو شناخته شود.

۲. تنفس عمیق
تنفس آهسته و تمرینات فکری یا مدیتیشن meditative مانند: *چی گونگ qigong، یوگاو تای چی، هورمون استرس را کاهش می دهند که باعث افزایش رنین rennin می شود. این تمرینات را ۵ دقیقه صبح و شب برای کاهش فشار خون انجام دهید. عمیقا نفس بکشید تا شکمتان کاملا منبسط شود و با بازدم تمام تنش های خود را رها کنید.

*چی کونگ qigong:را می‌توان روشی سنتی از کشور چین برای تهذیب و ترویج چی که همان انرژی حیات است دانست.

*تای چی  tai chi:اساسا یک هنر رزمی است که تکنیک‌های آن با روش‌های پرورش و انتقال انرژی درونی که در زبان چینی آن را چی (Chi) می‌نامند درآمیخته است.

*رنین rennin:یکی از آنزیم های کلیه که باعث افزایش فشار خون می شود.

کاهش فشار خون