استفاده خودسرانه از دهان شویه تغییر رنگ دندان ها می شود

داروینه – سلامت دهان و دندان | به گزارش داروینه؛ باید بدانیم که استفاده خودسرانه از دهان شویه باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. توجه کردن به سلامت دندان بسیار مهم می باشد. در این نوشته می خواهیم در مورد سلامت دهان و دندان صحبت کنیم. دهان شویه ها باید به دستور و مجوز پزشک در دوره های زمانی خاص مصرف شود. در صورت تمایل داروینه را با موضوع استفاده خودسرانه از دهان شویه تا انتهای نوشته همراهی کنید. دکتر کیوان ساعتی متخصص دندانپزشکی ترمیمی در این باره بیشتر برای شما توضیح می دهد.

استفاده خودسرانه از دهان شویه تغییر رنگ دندان ها می شود

کیوان ساعتی متخصص دندانپزشکی ترمیمی گفت: دهان‌شویه‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند یک نمونه آن در درمان مشکلات لثه‌ای کاربرد دارد، گروهی دیگر برای پوسیدگی‌ها و گروهی دیگر نیز زمانی به کار می‌رود که هیچ مشکل دهان و دندانی وجود ندارد و از آنها تحت عنوان نگهدارنده‌ها یاد می‌شود. وی گفت: دهان‌شویه‌هایی که برای مشکلات لثه و پوسیدگی‌ها استفاده می‌شود حتماً باید با نسخه دندانپزشک و در دوره زمانی مشخص مصرف شود زیرا کلرهگزدین موجود در این دهان‌شویه‌ها بر اثر استفاده خودسرانه سبب تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود.

استفاده خودسرانه از دهان شویه

بیشتر بخوانید : معرفی ۴ دهانشویه خانگی برای خونریزی لثه

ساعتی افزود: دهان‌شویه‌های دارای فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی قوی‌تر عمل می‌کند اما مصرف مداوم و نامناسب همه دهان‌شویه‌ها نیز می‌تواند تغییر رنگ دندان را در پی داشته باشد. متخصص دندانپزشکی ترمیمی عنوان کرد: دهان‌شویه‌ها برای سنین با دوز متفاوت تجویز می‌شود. ساعتی گفت: دهان‌شویه‌های نگهدارنده را می‌توان در کنار نخ دندان و مسواک هفته‌ای یکی، دو بار مصرف کرد این دهان‌شویه‌ها باکتری‌های دهان را در حد نرمال نگه می‌دارد و مصرف آنها بدون نسخه پزشک هیچ منعی ندارد.

منبع : alodoctor

استفاده خودسرانه از دهان شویه تغییر رنگ دندان ها می شود