لزوم استفاده از عینک آفتابی


عینک آفتابی یک بادیگارد کاملا حرفه‌ای است که به آسانی می‌تواند از چشمان شما در برابر حجوم اشعه‌های مضر ماورا بفش جلوگیری کرده و مانع از رسیدن آسیب، به شبکیه چشم و عدسی شود. دنیای مدرن امروزه به مهارت‌هایی برای ساخت عینک‌های آفتابی رسیده که با کاربرد‌های مخصوص خود به راحتی با هر نوع طول موج مبارزه می‌کنند.

چشم را می‌توانید به عنوان دارایی مهمی بدانید که بدن به صورت غریزی با بستن آن قبل از خطر، سعی در محافظت از آن را دارد. آسیب‌های جبران ناپذیری که به دلیل درمعرض نور ماورا بنفش قرار گرفتن، به راحتی می‌توانند در سنین میان سالی تبدیل به بیماری‌هایی شوند که چشمان هر فردی را تهدید می‌کنند.

استفاده از عینک آفتابی در سنین مختلف و مخصوصا بچگی و نوجوانی لازم است، زیرا در سن بچگی مردمک چشم گشادتر است و در نتیجه مقدار نور بیشتری را دریافت میکند. اما نشانه‌های آسیب در سنین پس از ۳۰ سالگی نمود پیدا خواهد کرد و به راحتی توانایی مختل کردن بینایی را نیز دارد و، در صورت عدم درمان، تبدیل به بیماری‌های چشمی می‌شوند.

داشتن آگاهی لازم نسبت به کاربرد عینک آفتابی، به شما کمک میکند تا در هنگام خرید، به طور قطع بهترین عینک مناسب برای چشمانتان پیدا کنید. در صورتی که برای خرید یک عینک محافظ و خواص آن برای چشم، دلایل کافی ندارید، با Rez Optic همراه باشید، تا شما را کاربرد و مزایای مهم عینک آفتابی آشنا کنیم.

عینک آفتابی از ورود نور UV به چشم جلوگیری میکند

عینک آفتابی عملکردی شبیه به کرم ضد آفتاب دارد که برای جلوگیری از برخورد اشعه ماورا بنفش به پوست، از آن محافظت میکند. این محافظان شیک، نه تنها از شبکیه و عدسی چشم محافظت می‌کنند، بلکه مانع از اسیب دیدن پلک‌های شما می‌شوند. استفاده از عینک دودی در تمام طول سال ضروری است، زیرا امواج مضر در روزهای ابری و برفی نیز آسیب میرسانند.

یک روز آفتابی را تصور کنید که برای طبیعت گردی به همراه خوانواده به بیرون رفته‌اید، اشعه‌ی ماورا بنفش موجود در جو زمین، مردمک چشمان شما را گشاد کرده و مجبورید با کوچک کردن چشمانتان به اطراف، دید واضح‌تری داشته باشید. دقیقا همین موقع است که پوشیدن یک عینک آفتابی محافظ، شما را از شر تمام مشکلات خلاص میکند.

بروز بیماری دژنراسیون ماکولا در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماورا بنفش به وجود می آید. عدم درمان این بیماری در سنین بالا منجر به از دست دادن بینایی می‌شود، اما نگران نباشید زیرا به راحتی می‌توانید از چشمان خود در برابر نور ماورا بنفش محافظت کنید و فقط لازم است عینک آفتابی بزنید.

در انتخاب عینک آفتابی به چه نکاتی توجه کنیم

  • محافظت ۱۰۰& در برابر اشعه ماورا بنفش: مطمئن باشید عینکی را انتخاب کرده‌اید که با داشتن برچسب UV 400، میتواند اشعه‌های مضری که به چشم آسیب میرسانند را فیلتر کند.
  • فریم مناسب: حساسیت بیش چشم به نور‌های خیره کننده، فقط زمانی کاهش میابد که یک عینک آفتابی با فریم مناسب انتخاب کنید تا بتواند شدت تابش نور آفتاب از جهت‌های مختلف به چشم و پوست اطراف آن را، کاهش دهد.
  • پلاریزه بودن: تابش نور منعکس شده از سطوح بازتاب دهنده‌ای مانند آب، جاده،برف و اشیا شیشه‌ای به چشم، باعث می‌شوند که یک لحظه به طور غریزی چشمانتان را ببندید، که این امر با عینک پلاریزه به طور کامل فیلتر می‌شود.

با عینک آفتابی بهتر ببینید

بیرون از خانه بودن و در زیر نور درخشان آفتاب قرار گرفتن بدون محافظت از چشم در برابر پرتوهای نور شدید ناراحت کننده است و به دلیل این که دیدتان را مختل می‌کند، تمرکزتان را نیز پایین آورده و شما را دچار سردرگمی میکند. اما عینک آفتابی را از لحظه‌ای که میزنید، سوزش چشم ناشی از برخورد تابش مستقیم را تسکین می‌دهد.

عینک آفتابی میتواند با بالا بردرن کیفیت دید به اطراف، لذت دیدن منظره‌ها در کوهنوردی، اسکی و هوای برفی را دوچندان کرده و به شما این امکان را بدهد تا واضحتر ببینید. عینک آفتابی با لنز پلاریزه، تابش منعکس شده از سطوح افقی مانند: جاده، اقیانوس، برف، ماسه و پیاده روها را کاهش داده و بدون خیره شدن، باعث میشود بهتر ببینید.

تضمین سلامت چشم با استفاده از عینک افتابی

عینک آفتابی یک وسیله کاملا کاربردی برای حفظ سلامت مهم‌ترین دارایی شما در برابر اشعه‌های نور خورشید است که می‌تواند با توجه به کاربردی که برای آن طراحی شده، شما را از شر بیماری‌های چشمی و تاثیری که بر بینایی شما می‌گذراند خلاص کند. اشعه‌های uv یکی از دشمان مخفی‌ای هستند که به صورت کاملا نامحسوس عدسی و شبکیه چشمان شما را مورد آسیب قرار می‌دهند.

بهتر است بدانید با توجه به این موضوع که استفاده نکردن از عینک آفتابی در اوایل نوجوانی تا بیست سالگی، و در معرض نور شدید قرار گرفتن باعث می‌شود که در سنین میان سالی، عوارض ناشی از تخریب اشعه ماورا بنفش بر روی بینایی شما، به شکل بیماری‌هایی از قبیل آب مروارید، دژنراسیون ماکولا، شب کوری و آسیب‌های جدی دیگری بروز پیدا کند.

دید واضح و چشمان سالم موهبت‌هایی هستند که شاید هیچکدام از افراد نتوانند زندگی را بی آن تصور کند. یک عینک آفتابی با کیفیت و معتبر، با داشتن برچسب ۱۰۰% محافظت از اشعه ماورا بنفش و به همراه خواصی دیگر از قبیل پلاریزه و بلوکات بودن از چشمان زیبای شما به مانند سپاه محافظی، در برابر اشعه‌های مضر عمل کرده و از ورود آنها کاملا جلوگیری می‌کند.

با عینک آفتابی از خشکی چشم جلوگیری کنید

سندرم خشکی چشم یکی از مشکلات شایع و گریبان گیری است که بینانی بعضی از افراد را مختل کرده به همین طریق بر اعصاب نیز تاثیر منفی دارد. اما استفاده از یک جفت عینک آفتابی مناسب، حتی در فصل‌هایی که آفتاب به اندازه تابستان تیز نیست هم می‌تواند، شما را از نفوذ باد، گرد و غبار و آب و هوای خشک محافظت کند.

عینک آفتابی مزیت‌های زیادی دارد، که نه تنها فقط برای فصل تابستان، بلکه برای تمام فصول و مخصوصا زمستان کاربرد خاص خود را دارد. مشکلات خشکی چشم در فصل زمستان به خاطر وجود هوای سرد و وزش بادهای تیز و تیغ مانند، که در خشکی و قرمزی چشم بی تاثیر نیست، نیز بیشتر بوده که با پوشیدن عینک دودی کاملا رفع میشود.

عینک آفتابی از چشم بعد از عمل جراحی محافظت میکند.

عمل جراحی چشم یک اتفاق رایج است و افراد زیادی در سنین مختلف به علت بیماری‌های چشمی، عمل اصلاحی آب مروارید یا لیزیک انجام می‌دهند، اما بهبودی ناشی از جراحی به زمان نیاز دارد. همانطور که چشم‌ها بهبود میابند، لازم است که آنها را از اشعه‌های ماورا بنفش دور نگه دارید، تا به طور کامل بهبود یابند و عمل جراحی موفقیت آمیز باشد.

عینک آفتابی اولین وسیله‌ای است که بعد از درمان بیماری‌های چشمی، به کمک شما آمده و با ایمن نگه داشتن بینایی ارزشمند شما، روند بهبودی را تسریع میبخشد و درد ناشی از ورود نور مستقیم و خیره کننده را به طور چشم گیری کاهش می‌دهد.

با عینک آفتابی از سردرد یا میگرن جلوگیری کنید

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از میگرن یا سردرد‌های شدید رنج می‌برند، بهتر از هرکسی می‌دانید که نور خورشید، یکی از قوی‌ترین محرک‌هایی است که میتواند باعث بروز این رنج دردناک شود. اما درست حدس زدید، زیرا استفاده از یک جفت عینک آفتابی معتبر و با کیفیت، از بروز سردرد ناشی از تابش نور خورشید جلوگیری می‌کند.

بهتر است بدانید که با استفاده از عینک دودی، از نور‌های خیره کننده‌ای که به چشمانتان وارد شده و سردرد‌تان را تحریک میکند جلوگیری کرده و راحتی و آسودگی را برای خود به ارمغان میاورید. اگر مبتلا به سردرد هستید و چشمانتان به نور حساس هستند، در هنگام خرید عینک آفتابی به دنبال لنزهای تیره و با کیفیتی باشید که ۱۰۰% از اشعه‌های ماورا بفش محافظت می‌کنند.

  انتخاب عینک آفتابی مناسب در Rez Optic

فروشگاه rezoptic با داشتن طیف وسیعی از انواع عینک آفتابی با خواص مختلف از قبیل: UV 400، پلاریزه و بلوکات و انواع عینک طبی با فریم‌های خاص و هیجان انگیز، محیطی برای شما همراهان گرامی فراهم کرده تا بتوانید با خیال آسوده نسبت به خرید عینک آفتابی مورد علاقه خود اقدام کنید.

سخن آخر

با توجه به مزایای گفته شده از عینک دودی در این مقاله، بهتر است بدانید که پرداخت هزینه‌ای منطقی برای خرید عینک آفتابی معتبر و با کیفیت، خیلی بهتر از این است که با محافظت نکردن از چشمانتان، نه تنها به بینایی خود آسیب برسانید، بلکه به خاطر جمع کردن چشم برای محافظت در نور شدید، پوست اطراف پلک چروک خواهد شد و شما را پیرتر نشان می‌دهد. این همان دلیلی است که با دانستن آن نیاز به نگران شدن ندارید، و فقط کافی است تا با انتخاب یک جف عینک، کمترین هزینه را برای سلامت چشمانتان بپردازید.

منبع