تورم صورت در صبح چیزی است که می تواند کاملا شرم آور و ناخوشایند باشد و همچنین اگر علت آن را نمی دانید، می تواند هشدار دهنده باشد . در اینجا ما به بررسی علل صدمه ای که ممکن است در ناحیه متورم رخ دهد و نحوه برطرف کردن اثرات آن می پردازیم.

علل

خبر خوب این است که در اکثر موارد چهره متورم به هیچ وجه شرایط جدی پزشکی را نشان نمی دهد . هر چند علل احتمالی وجود دارد و این می تواند شامل واکنش های آلرژیک، نیش حشرات، واکنش های دارویی یا غیره باشد. تورم عمومی در منطقه همچنین می تواند به علت آسیب به صورت (شاید ناشی از روش های دندانپزشکی و غیره) باشد . عفونت ها همچنین می توانند باعث تورم بصورت سلولیت اوربیتال یا آنژیوادم شوند . سلولیت اوربیتال می تواند خطرناک باشد و باید توسط یک حرفه پزشکی نیز بررسی شود. در عین حال مهم است که بیماری کلیه را که می تواند باعث تورم در چهره و سایر نقاط بدن شود، چک کنیم. کمبود سدیم (نمک) در رژیم غذایی نیز ممکن است منجر به حفظ آب شود . اما هیچ کدام از این علل در بیشتر موارد عامل آن نیست، پس چرا شما تورم را عمدتا در صبح ها تجربه می کنید؟ چندین توضیح احتمالی وجود دارد که یکی از آنها این است زمانیکه شما در طول شب دراز کشیده اید مایع را در مواجهه با چشمتان قرار می دهد تا در حال ایستادن با گرانش تخلیه شود. یکی دیگر از علل احتمالی این است که به مواد شوینده و غیره که در ورق های تخت و بالش شما استفاده می شود آلرژی داشته باشید.

چه چیزی را بررسی کنید

اگر تورم صورت مشخص باشد، درد را در اطراف منطقه بررسی کنید . اگر تورم ناشی از آسیب نباشد، ممکن است نتیجه عفونت باشد . شما همچنین باید احتمال بیماری کلیوی را بررسی و رد کنید تا علائم دیگر مانند تورم دست و پا و خون در ادرار خود را بررسی کنید . اگر مطمئن نیستید با یک دکتر مشورت کنید.

راه حل ها

اگر تورم چهره شما همچنان ادامه داشته باشد، بعضی از ابزارهای خانگی بالقوه وجود دارد که می توانید از آن برای حل مشکل استفاده کنید.

هنگام خواب سرتان را بالا تر قرار دهید
استفاده از بالشت بلندتر، می تواند مایعات را از چهره شما در طول شب از بین ببرد .

مصرف نمک خود را کاهش دهید
این موجب جلوگیری از احتباس مایعات خواهد شد.

داروهای خود را بررسی کنید
از دکتر یا مربی خود بپرسید تا بدانید که آیا داروهایی که استفاده می کنید می تواند موجب تورم صورت شود و سپس بخواهید که آن ها را با یک دوره جایگزین تغییر دهد . مکمل های ورزشی مانند کراتین همچنین ممکن است باعث حفظ مایعات شود.

استفاده از دیورتیک ها
این همچنین می تواند به جلوگیری از احتباس مایعات کمک کند. کافئین یک دیورتیک بسیار رایج است و مصرف زیاد آب نیز باعث حفظ سیستم شما می شود.

پاک کننده خود را تغییر دهید
اگر فکر می کنید که تورم شما به علت آلرژی ایجاد می شود، سعی کنید آلرژن را از طریق تغییر مواد شوینده و حذف هرگونه عامل پیشرفت آلرژی از بین ببرید.